Semestr letni 2007/08
Semestr letni 2009/10
Semestr letni 2010/11
Gry biznesowe ZSU02264
Treści programowe:
Zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami związanymi z teorią gier. Symulacja prowadzenia działalności gospodarczej na zajęciach.
Zajęcia prowadzone będą z wykorzystaniem gry decyzyjnej Marketplace, wersja Extended Integrated Business Management.
W każdej sesji występują następujące elementy:
Obserwacja skutków podejmowanych w ramach gry decyzji,
Monitorowanie i diagnozowanie sytuacji firmy i rynku,
Dobór i podejmowanie optymalnych działań zaradczych,
Podejmowanie decyzji dotyczących przyszłości firmy,
Konstrukcja planu działania,
Podsumowanie.
Efekty kształcenia:
Zdobycie wiadomości z teorii gier ekonomicznych. Zastosowanie dotychczas zdobytej wiedzy teoretycznej z zakresu zarządzania, marketingu i finansów. Weryfikacja i zastosowanie strategii zdobywania przewagi konkurencyjnej w symulowanej rzeczywistości gospodarczej.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Literatura
a) podstawowa:
1. Dokumentacja wybranego scenariusza gry Marketplace.
2. Materiały przygotowywane przez prowadzących zajęcia.
b) uzupełniająca:
1.M. Malawski, A. Wieczorek, H. Sosnowska, Konkurencja i kooperacja: teoria gier w ekonomii i naukach społecznych, PWN, Warszawa 2004
2.P. Straffin, Teoria Gier, Scholar, Warszawa 2004