Semestr letni 2007/08
Semestr letni 2008/09
Semestr letni 2009/10
Semestr letni 2010/11
Semestr letni 2011/12
Semestr letni 2012/13
Semestr letni 2013/14
Semestr letni 2014/15
Semestr letni 2015/16
Semestr letni 2016/17
Semestr letni 2017/18
Semestr letni 2018/19
Semestr letni 2019/2020
Semestr letni 2020/2021
Semestr letni 2021/2022
Semestr letni 2022/23
Semestr letni 2023/2024
Marketing międzynarodowy ZSU02255
Treści programowe:
Istota marketingu międzynarodowego - motywy internacjonalizacji przedsiębiorstw. Otoczenie przedsiębiorstw działających na rynkach międzynarodowych w tym kulturowe uwarunkowania marketingu międzynarodowego. Strategie wejścia na rynki międzynarodowe. Źródła informacji o rynkach międzynarodowych. Polityka produktu w marketingu międzynarodowym. Komunikacja na rynkach międzynarodowych. Wpływ czynników kulturowych na strategię promocji.
Efekty kształcenia:
1) student: identyfikuje i opisuje istotę strategii internacjonalizacji przedsiębiorstwa, definiuje problemy i związane z wejściem na rynki międzynarodowe
2) omawia i charakteryzuje działania marketingowe firm na rynku międzynarodowym
3) analizuje otoczenie firmy planującej wejście na rynek międzynarodowy i wybiera optymalny wariant
4) poprawnie projektuje i adoptuje strategię marketingową zinternacjonalizowanego przedsiębiorstwa
5) potrafi pracować w zespole
E-learning
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2011L: | W cyklu 2010L: | W cyklu 2016L: | W cyklu 2013L: | W cyklu 2023L: | W cyklu 2017L: | W cyklu 2009L: | W cyklu 2018L: | W cyklu 2019L: | W cyklu 2012L: | W cyklu 2020L: | W cyklu 2021L: | W cyklu 2015L: | W cyklu 2022L: |
Literatura
a) podstawowa:
Duliniec E., Marketing międzynarodowy, PWE, Warszawa 2007,
Grzesiuk A., Marketing międzynarodowy, CeDeWu, Warszawa 2007; handlu, PWE, Warszawa 2005.
Pietrasieński P., Marketingowe strategie marketingowe, PWE Warszawa 2005;
Grzegorczyk W., Marketing na rynku międzynarodowym, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2005;
b) uzupełniająca:
Duliniec E. (red.), Marketing międzynarodowy. Uwarunkowania, instrumenty, tendencje, Szkoła Główna Handlowa Oficyna Wydawnicza, Warszawa 2007;
Bartosik-Purgat M., Uwarunkowania kulturowe w marketingu międzynarodowym, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 2004.
Hempden-Turner Ch., Trompenaars A., Siedem kultur kapitalizmu, Oficyna Wydawnicza, Kraków 2000;