Semestr letni 2011/12
Gry biznesowe ZSU02231
Treści programowe:
Zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami związanymi z teorią gier. Symulacja prowadzenia działalności gospodarczej na zajęciach.
Zajęcia prowadzone będą z wykorzystaniem gry decyzyjnej Marketplace, wersja Extended Integrated Business Management.
W każdej sesji występują następujące elementy:
Obserwacja skutków podejmowanych w ramach gry decyzji,
Monitorowanie i diagnozowanie sytuacji firmy i rynku,
Dobór i podejmowanie optymalnych działań zaradczych,
Podejmowanie decyzji dotyczących przyszłości firmy,
Konstrukcja planu działania,
Podsumowanie.
Efekty kształcenia:
Zdobycie wiadomości z teorii gier ekonomicznych. Zastosowanie dotychczas zdobytej wiedzy teoretycznej z zakresu zarządzania, marketingu i finansów. Weryfikacja i zastosowanie strategii zdobywania przewagi konkurencyjnej w symulowanej rzeczywistości gospodarczej.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Literatura
a) podstawowa:
1. Dokumentacja wybranego scenariusza gry Marketplace.
2. Materiały przygotowywane przez prowadzących zajęcia.
b) uzupełniająca:
1.M. Malawski, A. Wieczorek, H. Sosnowska, Konkurencja i kooperacja: teoria gier w ekonomii i naukach społecznych, PWN, Warszawa 2006
2.P. Straffin, Teoria Gier, Scholar, Warszawa 2004
3. D. Gray, S.Brown, J. Macanufo, Gamestorming, Wolters Kluwer, Warszawa 2011
4. J. Watson, Strategia Wprowadzenie do teorii gier, Wolters Kluwer, Warszawa 2011