Semestr letni 2007/08
Semestr letni 2009/10
Gospodarka elektroniczna ZSU02036
Treści programowe:
Wpływ Internetu na otoczenie gospodarcze przedsiębiorstwa. Podział na sektory gospodarki elektronicznej. Zastosowanie Internetu w procesie tworzenia produktu. Uwarunkowania prawne prowadzenia działalności gospodarczej w Internecie. Formy organizacji i dystrybucji usług w sieci. Istota i charakterystyka transakcji elektronicznych. Bezpieczeństwo transakcji. Przedsiębiorstwa i organizacje wirtualne. Ochrona i zabezpieczenie zasobów w Internecie. Projektowanie interfejsu użytkownika. Organizacja projektów handlowych, bankowych i usługowych w sieci WWW. Wielozadaniowość, współdzielenie zasobów, bezpieczeństwo i komunikacja z klientem w aplikacjach sieciowych.
Efekty kształcenia:
Umiejętność zaprojektowania form działalności przedsiębiorstwa z wykorzystaniem technologii informatycznych i internetowych. Poznanie możliwości prowadzenia działalności gospodarczej w formie cyfrowej.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Literatura
a) podstawowa:
Mercer D.: osCommerce. Tworzenie sklepów internetowych. Wydanie dla zaawansowanych. Helion, Gliwice, 2007.
Olszak C. M., Ziemba E.: Strategie i modele gospodarki elektronicznej, PWN, Warszawa, 2007.
Guziur P.: Marketing w Internecie. Strategie dla małych i dużych firm, Helion, Gliwice, 2001.
Frąckiewicz E.: Marketing internetowy, PWN, Warszawa, 2006.
b) uzupełniająca:
Reuvid J.: E-biznes bez ryzyka. Zarządzanie bezpieczeństwem w sieci, Helion, Gliwice, 2007.
Kyciak W., Przeliorz K.: Jak założyć skuteczny i dochodowy sklep internetowy, Helion, Gliwice, 2006.
Majewski P.:Czas na e-biznes, Helion, Gliwice, 2007.