Semestr zimowy 2008/09
Semestr zimowy 2009/10
Semestr zimowy 2010/11
Semestr zimowy 2011/12
Semestr zimowy 2012/13
Semestr zimowy 2013/14
Semestr zimowy 2014/15
Semestr zimowy 2015/16
Semestr letni 2015/16
Semestr zimowy 2016/17
Semestr zimowy 2017/2018
Semestr zimowy 2018/2019
Semestr zimowy 2019/2020
Semestr zimowy 2020/2021
Badania marketingowe ZS05160
Treści programowe:
1. Historia badań marketingowych. Definicje badań marketingowych. Rola badań marketingowych z zarządzaniu. Etapy procesu podejmowania decyzji zarządczych przy wsparciu badań marketingowych.
2. Źródła danych. Przebieg procesu badań marketingowych. Projektowanie badania.
3. Dobór próby badawczej. Metody i techniki zbierania danych ze źródeł pierwotnych.
4. Metoda obserwacji
5. Metoda etnografii
6. Metoda eksperymentu
7. Techniki projekcyjne
8. Zogniskowany wywiad grupowy
9. Wywiad swobodny.
10. Badania kwestionariuszowe.
11. Analiza i interpretacja danych jakościowych i ilościowych. Reguły opracowania raportu z badań marketingowych. Prezentacja wyników.
Efekty kształcenia:
Efektem kształcenia będzie realizacja celów opisanych wyżej, a w szczególności poznanie pełnego zakresu zagadnień przedmiotu
E-learning
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2009Z: | W cyklu 2017Z: | W cyklu 2014Z: | W cyklu 2015Z: | W cyklu 2018Z: | W cyklu 2016Z: | W cyklu 2012Z: | W cyklu 2019Z: | W cyklu 2013Z: | W cyklu 2010Z: | W cyklu 2020Z: |
Efekty kształcenia
definiuje pojęcia i wyjaśnia istotę badań marketingowych
rozumie potrzebę zbierania danych
opisuje metody badań marketingowych,
zna zasady tworzenia narzedzi badawczych i raportu
potrafi tworzyć narzędzia badawcze
potrafi skonstruować raport badawczy
potrafi skonstruować raport badawczy
przygotowuje prezentacje wyników badań marketingowych
potrafi pracować w zespole
Kryteria oceniania
wykład - egzamin w formie pisemnej, ćwiczenia - kolokwium, studia przypadków i analizy sytuacyjne, dyskusje ukierunkowane, prezentacja multimedialna, ocena aktywności stuedntów
Literatura
a) podstawowa:
1. Kaczmarczyk S., „Badania Marketingowe. Metody i Techniki”, PWE, Warszawa 2007 r.
2. Hague P.: Badania marketingowe: planowanie, metodologia i ocena wyników. Wyd. Helion, Gliwice 2006
b) uzupełniająca:
1. Badania marketingowe / Robert J. Kaden; tł. Grzegorz Łuczkiewicz. - Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2008
2. Badania marketingowe: od teorii do praktyki / redakcja Dominika Maison, Artur Noga-Bogomilski. - Gdańsk; Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2007
3. Badania marketingowe: teoria i praktyka, red. K. Mazurek-Łopacińska, Wyd. PWN, Warszawa 2008
4.. Babbie E., „Badania Społeczne w Praktyce”, PWN, Warszawa 2005
5. Bradley N, „Marketing Research. Tools & Techniques”, Oxford University Press, New York 2007
6. Szwarc P., „Research Customer Satisfaction and Loyalty”, Kogan Press, London 2007
7. Sagan A.: Badania marketingowe: podstawowe kierunki. Wyd. AE w Krakowie 2004
8. Badania marketingowe: metody, tendencje, zastosowania, red. Krystyna Mazurek-Łopacińska. Wyd. AE, Wrocław, 2003 3.