Semestr zimowy 2009/10
Semestr zimowy 2010/11
Semestr zimowy 2011/12
Semestr zimowy 2012/13
Semestr zimowy 2013/14
Semestr zimowy 2014/15
Semestr letni 2014/15
Semestr zimowy 2015/16
Semestr zimowy 2016/17
Semestr zimowy 2017/2018
Semestr zimowy 2018/2019
Semestr zimowy 2019/2020
Semestr zimowy 2020/2021
Semestr zimowy 2021/2022
Semestr zimowy 2022/2023
Semestr zimowy 2023/2024
Semestr zimowy 2024/2025
Biznes plan ZS05093
Treści programowe:
1.Istota, znaczenie i adresaci biznes planu.
2.Definicja, funkcje i zawartość biznes planu.
3.Cel i opis przedsięwzięcia oraz produktu.
4.Źródła finansowania
5.Identyfikacja rynku docelowego oraz szacowanie sprzedaży.
6.Zarządzanie i marketing.
7.Analiza szans i zagrożeń (SWOT).
8.Analiza finansowa
- opracowanie planu finansowego
- ocena projektu za pomocą wybranych kryteriów
- ocena ryzyka finansowego
9.Plan organizacyjno-techniczny (plan wykonawczy)
10.Załączniki do biznes planu i najczęściej popełniane błędy
Efekty kształcenia:
student powinien potrafić samodzielnie napisać biznes plan dla dowolnego przedsięwzięcia
E-learning
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Literatura
a) podstawowa:
1.Ciechan-Kujawa M., Biznes plan: standardy i praktyka, Wyd. Towarzystwo Naukowe Organizacji i Kierownictwa, Toruń 2007
2.Skrzypek J., Biznes plan. Model najlepszych praktyk, Poltex, Warszawa 2009
3.Tokarski A., Tokarski M., Wójcik J., Biznesplan w praktyce, CeDeWu, Warszawa 2009
4.Pasieczny J., Biznesplan, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2007
b) uzupełniająca:
1.Pluta W., Planowanie finansowe w przedsiębiorstwie, PWE, Warszawa 2003
2.Opolski K., Waśniewski K., Biznes plan. Jak go budować i analizować, CeDeWu, Warszawa 2009
3.Bień W., Zarządzanie finansami przedsiębiorstwa, Difin, Warszawa 2008