Semestr zimowy 2024/2025
Testy rynkowe i konsumenckie ZNU031100
Zapoznanie studentów ze strategiami stosowanymi przez firmy na rynku prowadzące testy rynkowe
i konsumenckie przy wprowadzaniu produktu na rynek oraz w jego cyklu życia. Przygotowanie do
studentów do badań marketingowych potrzebnych do testowania produktu i dostosowywania działań
marketingowych do wymogów rynku .
Treści
programowe
Wykłady: Zasady testowania produktów. Badania rynkowe i marketingowe użyteczne przy
testowaniu dla konsumentów. Typy i rodzaje testów w różnych branżach. Atesty – aspekty prawne i
rynkowe.. Weryfikacja produktu. Przykłady testów rynkowych i konsumenckich
W cyklu 2024Z:
Analiza raportów firm wprowadzających produkty na rynek, ich działań. Analiza testów rynkowych produktów i testów konsumenckich. Metody testowania. i ich zastosowanie. Analiza działań firm prowadzących testy rynkowe - Hamilton, ProTest , ABR SESTA |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
wg karty przedmiotu jw.
Kryteria oceniania
Ocena projektu grupowego dotyczącego wprowadzenia produktu na rynek i zastosowania testów konsumenckich i rynkowych na podstawie wiedzy nabytej w czasie wykładu i zz materiałów podanych przez wykładowcę
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
Marketing - podstawy (wersja internetowa) link podany studentom i zakres rozdziałów dotyczących testów rynkowych
Testy konsumenckie Pro-test, Hamilton, Abr Sesta