Semestr zimowy 2009/10
Semestr zimowy 2011/12
Semestr zimowy 2012/13
Semestr zimowy 2013/14
Semestr zimowy 2019/2020
Grafika menedżerska ZN05257
Treści programowe:
Rodzaje grafiki komputerowej. Grafika wektorowa - podstawowe obiekty rysunkowe. Transformacje obiektów rysunkowych. Efekty specjalne w grafice. Projektowanie własnych prac reklamowych z wykorzystaniem grafiki wektorowej. Grafika bitmapowa - formaty plików graficznych. Metody i zasady retuszu bitmap, korekcja obrazów. Tworzenie efektów specjalnych z wykorzystaniem operacji filtrowania. Łączenie obrazów - podstawy fotomontażu. Grafika reklamowa w Internecie – zasady i techniczne aspekty tworzenia reklam w Internecie.
Efekty kształcenia:
Zdobyte umiejętności:
• umiejętność tworzenia reklam dla poligrafii i Internetu,
• umiejętność doboru odpowiednich metod w zależności od specyfiki realizowanej pracy graficznej,
• umiejętność posługiwania się urządzeniami stosowanymi dla
celów pozyskiwania i wstępnej obróbki obrazów cyfrowych.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2013Z: | W cyklu 2009Z: | W cyklu 2011Z: | W cyklu 2019Z: |
Literatura
a) podstawowa:
1.Benicewicz-Miazga A.: Grafika w biznesie, Helion 2005.
2.Nienałtowscy M. i J.: Grafika w biznesie i reklamie. Croma 1997.
3.Zimek R., Oberlan Ł.: ABC grafiki komputerowej. Helion 2005.
4.Materiały do wykładów - opracowanie własne.
b) uzupełniająca:
1.Albin K.: Reklama. Przekaz, odbiór, interpretacja. PWN, Warszawa-Wrocław 2002.
2.Goślicki J.: Sztuka reklamy. Kraków 1994.
3.Foley D. J. i inni: Wprowadzenie do grafiki komputerowej, WNT, Warszawa 2001.
4.Pastuszak W.: Barwa w grafice komputerowej, PWN, Warszawa 2000.