Semestr zimowy 2009/10
Semestr letni 2010/11
Semestr zimowy 2010/11
Semestr zimowy 2011/12
Semestr letni 2011/12
Semestr zimowy 2012/13
Semestr zimowy 2013/14
Semestr zimowy 2014/15
Semestr zimowy 2019/2020
Semestr zimowy 2020/2021
Badania marketingowe ZN05160
Treści programowe:
1. Historia badań marketingowych. Definicje badań marketingowych. Rola badań marketingowych z zarządzaniu. Etapy procesu podejmowania decyzji zarządczych przy wsparciu badań marketingowych.
2. Źródła danych. Przebieg procesu badań marketingowych. Projektowanie badania.
3. Dobór próby badawczej. Metody i techniki zbierania danych ze źródeł pierwotnych.
4. Metoda obserwacji
5. Metoda etnografii
6. Metoda eksperymentu
7. Techniki projekcyjne
8. Zogniskowany wywiad grupowy
9. Wywiad swobodny.
10. Badania kwestionariuszowe.
11. Analiza i interpretacja danych jakościowych i ilościowych. Reguły opracowania raportu z badań marketingowych. Prezentacja wyników.
Efekty kształcenia:
Efektem kształcenia będzie realizacja celów opisanych wyżej, a w szczególności poznanie pełnego zakresu zagadnień przedmiotu
E-learning
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2009Z: | W cyklu 2014Z: | W cyklu 2012Z: | W cyklu 2019Z: | W cyklu 2013Z: | W cyklu 2010Z: | W cyklu 2020Z: |
Kryteria oceniania
wykład - egzamin w formie pisemnej, ćwiczenia - kolokwium, studia przypadków i analizy sytuacyjne, dyskusje ukierunkowane, prezentacja multimedialna, ocena aktywności studentów
Literatura
a) podstawowa:
1. Kaczmarczyk S., „Badania Marketingowe. Metody i Techniki”, PWE, Warszawa 2007 r.
2. Mazurek – Łopacińska K., „Badania Marketingowe. Teoria i Praktyka”, PWN, Warszawa 2005 r.
3. Kauf S., „Badania Rynkowe w Sferze Marketingu i Logistyki”, Wyd. Uniwersytetu Opolskiego, Opole 2004 r.
b) uzupełniająca:
1. Babbie E., „Badania Społeczne w Praktyce”, PWN, Warszawa 2005
2. Bradley N, „Marketing Research. Tools & Techniques”, Oxford University Press, New York 2007
3. Szwarc P., „Research Customer Satisfaction and Loyalty”, Kogan Press, London 2007