Semestr letni 2008/09
Semestr letni 2009/10
Semestr letni 2012/13
Semestr letni 2013/14
Semestr letni 2018/19
Analiza rynku ZN04159
Treści programowe:
1. Wprowadzenie do ćwiczeń z Analizy Rynku. Ćwiczenie dotyczące analizy makrootoczenia
2. Ćwiczenie dotyczące analizy kluczowych czynników sukcesu
3. Ćwiczenie dotyczące analizy konkurencji
4. Ćwiczenie dotyczące konstruowania kwestionariusza ankiety
5. Uzgadnianie i uszczegóławianie różnych projektów z analizy rynku: prezentacja cząstkowa przez grupy projektowe i dyskusja
6. Narzędzia badawcze wykorzystywane w projektach: j.w.
7. Wstępne wyniki badań i analiza wyników badań: j.w.
8. Wyniki analizy makrootoczenia, mikrootoczenia i marketingu mix przedsiębiorstwa: j.w. oraz poprawianie projektów
9. Prezentacja projektów wykonywanych w grupach
10. Omówienie projektów, dyskusja i zaliczenie przedmiotu
Efekty kształcenia:
Efektem kształcenia będzie realizacja celów opisanych wyżej, a w szczególności poznanie pełnego zakresu zagadnień przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2018L: | W cyklu 2009L: | W cyklu 2013L: |
Literatura
a) podstawowa:
1. Gierszewska G., Romanowska M., Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 1997
2. Obłój K., Strategia sukcesu firmy, PWE, Warszawa 1996,
3. Mazurek – Łopacińska K., „Badania Marketingowe. Teoria i Praktyka”, PWN, Warszawa 2005 r.
4. Kotler P., „Marketing. Podręcznik Europejski”, PWE, Warszawa 2002
b) uzupełniająca:
1. Kaczmarczyk S., „Badania Marketingowe. Metody i Techniki”, PWE, Warszawa 1996 r.
2. Kauf S., „Badania Rynkowe w Sferze Marketingu i Logistyki”, Wyd. Uniwersytetu Opolskiego, Opole 2004 r.