Semestr zimowy 2008/09
Semestr zimowy 2009/10
Semestr letni 2010/11
Semestr zimowy 2010/11
Semestr zimowy 2011/12
Semestr letni 2011/12
Semestr zimowy 2012/13
Semestr zimowy 2013/14
Semestr zimowy 2015/16
Semestr zimowy 2018/2019
Semestr zimowy 2019/2020
Marketing w handlu i usługach ZN03283
Treści programowe:
Rola usług we współczesnej gospodarce. Odrębności usług i ich marketingowe implikacje. Pojęcie marketingu usług. Projektowanie procesu usługowego. Jakość usług. Marketing relacyjny w działalności usługowej. Strategie marketingowe placówek handlowych. P jak personel. Marketing wewnętrzny.
Efekty kształcenia:
1) student:rozpoznaje i opisuje specyficzne aspekty marketingu w handlu i usługach
2) omawia koncepcję marketingu relacyjnego oraz wewnętrznego
3) interpretuje i przedstawia rozwiązania stosowane w firmach usługowych i handlowych
4) poprawnie projektuje prosty proces usługowy
5) poprawnie analizuje i opracowuje rozwiązania prostych problemów z zakresu marketingu usług i handlu (studia przypadków)
6) potrafi pracować w zespole
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Literatura
a) podstawowa:
Rogoziński K., Nowy marketing usług, AE w Poznaniu, 2000 Poznań;
Styś A., Marketing usług, PWE, Warszawa 2003;
Otto J., Marketing relacji, C.H. Beck, Warszawa 2004;
Mazur J., Zarządzanie marketingiem usług, Difin, Warszawa 2001;
Domański T., Strategie rozwoju handlu, PWE, Warszawa 2005.
b) uzupełniająca:
R. Furtak, Marketing partnerski na rynku usług, PWE, Warszawa 2003;
Otto J.. Olczak A., Marketing w handlu i usługach. Politechnika Łódzka, Łódź 2007.
Rudawska I., Soboń M., Przedsiębiorstwo i klient w gospodarce opartej na usługach, Difin, Warszawa 2009