Semestr letni 2006/07
Semestr letni 2007/08
Semestr letni 2008/09
Semestr letni 2009/10
Semestr letni 2010/11
Semestr letni 2012/13
Internet w biznesie ZN02028
Treści programowe:
Omówienie sieci Internet i zasad jej działania. Sieci komputerowe jako nowoczesne środki komunikowania się. Tworzenie stron WWW prezentujących profil działania i zakres usług firmy. Sprzedaż produktów i usług poprzez sieć Internet – wirtualne sklepy. Wykorzystanie poczty elektronicznej do wymiany informacji i danych. Zasady wyszukiwania i korzystania z przeglądarek w sieci Internet. Zapewnienie bezpieczeństwa bazom danych korzystającym z zasobów sieci Internet. Wirtualne stanowiska pracy. Praca grupowa i na odległość. Marketing, reklama, promocja firmy poprzez Internet. Sieć komputerowa jako źródło informacji gospodarczych, naukowych, kulturalnych.
Efekty kształcenia:
Umiejętność zaprojektowania form działalności przedsiębiorstwa w Internecie. Poznanie możliwości prowadzenia działalności gospodarczej w Internecie.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Literatura
a) podstawowa:
Guziur P.: Marketing w Internecie. Strategie dla małych i dużych firm. Helion, Gliwice, 2001.
Nielsen J., Loranger H.: Optymalizacja funkcjonalności serwisów internetowych. Helion, Gliwice, 2007.
Majewski P.: Czas na e-biznes. Helion, Gliwice, 2007.
Media, komunikacja, biznes elektroniczny. Pod red. B. Junga. Diffin, Warszawa, 2001.
b) uzupełniająca:
Miesięcznik „Internet”.
Berkley H.: Marketing internetowy w małej firmie. Helion, Gliwice, 2005.
Małachowski A.: Komunikacja gospodarcza. AE we Wrocławiu, Wrocław, 2000.