Semestr zimowy 2009/10
Semestr zimowy 2010/11
Semestr zimowy 2011/12
Semestr zimowy 2012/13
Marketing w budownictwie X33210
Treści programowe:
Definiowanie marketingu i zastosowanie w praktyce.
Ewolucja marketingu
Budowlany system marketingowy
Czynniki niekontrolowane systemu marketingowego.
Czynniki kontrolowane systemu marketingowego: produkt, promocja, cena, dystrybucja.
Efekty kształcenia: nabycie umiejętności rozwiązywania problemów marketingowych w działalności budowlanej i przyczynianie się do rozwoju marketingu w praktyce budowlanej
W cyklu 2012Z:
Na wykładach omawiane są następujące zagadnienia: Na ćwiczeniach studenci wykonują ćwiczenia z zakresu analizy marketingowej wybranego przedsiębiorstwa budowlanego, analizy otoczenia, określenia celu i opracowania strategii marketingowej. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Nabycie podstawowych wiadomości z dziedziny marketingu w budownictwie
Kryteria oceniania
Kolokwium zaliczeniowe
Literatura
a) podstawowa:
- A. Pabian ; Marketing w budownictwie, Poradnik przedsiębiorcy budowlanego; COIB, Warszawa 1999
- P. Kotler , Marketing, Wydawnictwo Placet, 2005
- R. Bartłod; Philip Kotler odpowiada na pytania na temat marketingu; Dom Wydawniczy REMIS; Poznań 2004
b) uzupełniająca:
- J. Obolewicz; J. Szlendak; Podstawy organizacji, zarządzania i pracy kierowniczej Wyd. WM Olecko, 2002
- Richard P. Bagozzi; Pronciples of marketing management; MACMILLAN PUBLISHING COMPANY, New York; 2000
W cyklu 2012Z:
- A. Pabian; Marketing w budownictwie, Poradnik przedsiębiorcy budowlanego; COIB, Warszawa 1999 |