Semestr zimowy 2009/10
Semestr letni 2010/11
Semestr zimowy 2010/11
Semestr zimowy 2011/12
Semestr zimowy 2012/13
Semestr letni 2012/13
Semestr letni 2013/14
Semestr zimowy 2013/14
Produkt turystyczny TSU03069
Treści programowe:
WYKŁAD: Produktowe ujęcie rynku turystycznego. Potencjał do budowania produktu turystycznego. Badanie i ocena potencjału turystycznego. Struktura produktu turystycznego. Rodzaje produktów turystycznych. Cechy produktu turystycznego. Pakiet turystyczny. Produkt turystyczny typu obszar. Cena produktu turystycznego. Promocja i dystrybucja produktu turystycznego. Znaczenie kadry turystycznej w budowie i sprzedaży produktu turystycznego. Cykl życia produktu turystycznego. Zachowania konsumentów. Percepcja produktu turystycznego. Segmentacja rynku turystycznego
Planowanie produktu turystycznego. Marka produktu turystycznego. Zarządzanie produktem turystycznym.
ĆWICZENIA: Szczegółowe omówienie wybranych produktów turystycznych z różnych regionów Polski. Omówienie mocnych i słabych stron. Ocena uwarunkowań rozwoju produktów turystycznych.
Efekty kształcenia:
Umiejętność zaprogramowania rozwoju produktu turystycznego dla dowolnego obszaru.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Literatura
a) podstawowa:
M. Jalinik, R. Ziółkowski (red.), Produkty turystyczne. Kierunki rozwoju regionalnej gospodarki turystycznej. Politechnika Białostocka, Białystok 2008.
J. Kaczmarek, A. Stasiak, B. Włodarczyk, Produkt turystyczny. Pomysł, organizacja, zarządzanie. PWE, Warszawa 2005.
b) uzupełniająca:
M. Jalinik (red.), Konkurencyjność produktów turystycznych. Politechnika Białostocka, Białystok 2009.
A. Panasiuk (red.), Markowe produkty turystyczne. Wyd. US, Szczecin 2004.
A. Pawlicz, Promocja produktu turystycznego. Turystyka miejska. Difin, Warszawa 2008.
Tourism in OECD countries 2008 : trends and policies. Paris : Organisation for Economic Co-operation and Development 2008.
WTO (Worl