Semestr letni 2008/09
Semestr letni 2009/10
Semestr letni 2010/11
Semestr letni 2011/12
Semestr letni 2012/13
Marketing usług turystycznych i rekreacyjnych TSU02059
wykład: podstawy marketingu w turystyce (pojęcie marketingu, cele marketingu, podstawowe zasady postępowania marketingowego, funkcje marketingu), pojęcie i funkcje rynku turystycznego (usługa turystyczna, marketing usług turystycznych, klasyfikacja rynku turystycznego), produkt turystyczny jako element marketingu, charakterystyczne cechy produktu turystycznego, struktura i cykl życia produktu, zarządzanie marketingowe, misja przedsiebiorstwa turystycznego, strategie marketingowe, plan maketingowy, kontrola działalnosci marketingowej, pojęcie i znaczenie segmentacji rynku turystycznego, polityka cen w turystyce, kanały dystrybucji produktu turystycznego, promocja sprzedaży produktów turystycznych, badania marektingowe w turystyce, elementy otoczenia marketignowego, ćwiczenia: przygotowanie do analizy studiów przypadków dotyczących identyfikacji i analizy instrumentów marketingu mix w zakresie usług turystycznych, analiza instrumentów promocji mix w teorii i praktyce ze wskazaniem ich zalet i wad, w ramach analizy studiów przypadków: produkty turystyczne podmiotów i ich klasyfikacja z wykorzystaniem macierzy BCG, segmentacja rynku dla podmiotu, stosowane strategie marketingowe w odniesieniu do segmentów rynku, analiza cen, rodzaje dystrybucji, stosowane instrumenty promocji mix (reklama, marketing bezpośredni, promocja sprzedaży, public relations, sprzedaż osobista), omówienie zasad sporządzania kwestionariusza ankiety do badań marketingowych, praca nad kwestionariuszem ankiety
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2012L: | W cyklu 2011L: | W cyklu 2010L: | W cyklu 2009L: |
Efekty kształcenia
definiuje pojęcia i wyjaśnia zagadnienia związane z marketingiem, w tym dotyczącym usług turystycznych i rekreacyjnych
rozumie zagadnienia związane z zarządzaniem marketingowym, określa i opisuje jego elementy
opisuje produkt turystyczny, jego cechy i elementy, politykę cen oraz kanały dystrybucji
identyfikuje instrumenty marketingu mix, w tym w zakresie usług turystycznych, wyjaśnia istotę analizy portfelowej, określa kryteria segmentacji rynku i strategie marketingowe w odniesieniu do segmentów, wskazuje rodzaje i zasady badań marketingowych w turystyce
analizuje wady i zalety istniejących instrumentów promocji mix i ich zastosowanie w branży turystycznej,
na postawie zebranych informacji dokonuje marketingowej analizy rynku usług turystycznych (studium przypadku)
przygotowuje narzędzie do badań marketingowych w podmiocie świadczącym usługi turystyczne
potrafi pracować w zespole
Kryteria oceniania
Udział w wykładach, kolokwium egzaminacyjne
Literatura
Podstawowa
1. Altkorn J., 2005, Marketing w turystyce, Wyd. PWN, Warszawa. 2.Briggs S., 1994, Marketing w turystyce, Wyd. PWN, Warszawa. 3. Marcinkiewicz C, 2005, Marketing usług turystycznych, Wyd. WZPCz, Częstochowa. 4.Dudkiewicz D., 2007, Marketing usług turystycznych, WSE, Warszawa. 5.Panasiuk A., 2006, Marketing usług turystycznych, Wyd. PWN, Warszawa.
Uzupełniająca
1. Holloway J.C., Robinson C., 1997, Marketing w turystyce, PWE, Warszawa. 2. Panasiuk A., 2006, Ekonomika turystyki, PWN, Warszawa. 3. Raciborski J., Sondel., Sondel K., Zawistowska H., Prawo turystyczne, Wyd. Prawnicze Lexis Nexis, Zestaw Nowelizujący nr 9. 4. Wrzosek W., Funkcjonowanie rynku, PWE, Warszawa 2002. 5. Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 roku o suługach turystycznych, Dz.U. 2004, nr 223, poz. 2268.