Semestr zimowy 2009/10
Semestr zimowy 2010/11
Semestr zimowy 2011/12
Semestr zimowy 2012/13
Planowanie turystyczne TSU01278
Treści programowe:
Planowanie jako element cyklu turystycznego. Istota i pojęcia planowania. Zasady i wymiary planowania. Elementy kompleksowego procesu planowania. Czasowy zakres planowania. Przestrzenne poziomy planowania. Planowanie strategiczne – etapy budowy Strategii rozwoju turystyki. Mierniki realizacji strategii. Planowanie taktyczne. Planowanie operacyjne. Inwestycje proturystyczne – typologia, kryteria lokalizacji inwestycji. Partnerstwo publiczno-społeczne i prywatne w procesie planowania inwestycji infrastrukturalnych i zadań miękkich. Planowanie zintegrowane w turystyce - przesłanki i korzyści. Planowanie strategiczne rozwoju turystyki na obszarach metropolitalnych. Planowanie na poziomie przedsiębiorstwa. Proces planowania nowego produktu turystycznego.
Efekty kształcenia:
Nabycie umiejętności programowania rozwoju turystycznego obszarów recepcji. Poznanie metodyki planowania nowego produktu turystycznego w przedsiębiorstwach turystycznych.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Literatura
a) podstawowa:
1.K.Michałowski: Podstawy zarządzania turystyką (aspekt przestrzenny), Wyd. WSE w Białymstoku, Białystok 2008.
2.L.Mazurkiewicz: Planowanie marketingowe w przedsiębiorstwie turystycznym, Wyd. PWE, 2001.
3.M.Borkowska-Niszczota: Zastosowanie planowania zintegrowanego w rozwoju sektora turystycznego na szczeblu lokalnym, (w:) Praktyczne aspekty rozwoju turystyki i rekreacji na obszarach przyrodniczo cennych (red. R.Ziółkowski), Wyd. PB, Białystok 2006.
4. B.Meyer. D.Milewski: Strategie rozwoju turystyki w regionie, Wyd. PWN, 2009.
b) uzupełniająca:
1.G.Gołembski: Metody stymulowania rozwoju turystyki w ujęciu przestrzennym, Wyd. AE w Poznaniu, 2002.
2.V.Nadin: Planowanie przestrzenne, planowanie rozwoju gospodarczego i turystyki, Fundacja ECOBALTIC, Gdańsk 1997.
3.T.Burzyński: Programowanie i monitoring zjawisk turystycznych, Wyd. Instytut Turystyki, Kraków 1999.