Semestr zimowy 2009/10
Semestr zimowy 2010/11
Semestr zimowy 2011/12
Semestr letni 2011/12
Semestr zimowy 2012/13
Semestr zimowy 2013/14
Marketing w turystyce TS05417
wykład: podstawy marketingu w turystyce (pojęcie marketingu, cele marketingu, podstawowe zasady postępowania marketingowego, funkcje marketingu), pojęcie i funkcje rynku turystycznego (usługa turystyczna, marketing usług turystycznych, klasyfikacja rynku turystycznego), produkt turystyczny jako element marketingu, charakterystyczne cechy produktu turystycznego, struktura i cykl życia produktu turystycznego, zarządzanie marketingowe, misja przedsiebiorstwa turystycznego, strategie marketingowe, plan maketingowy, kontrola działalnosci marketingowej, pojęcie i znaczenie segmentacji rynku turystycznego, polityka cen w turystyce, kanały dystrybucji produktu turystycznego, promocja sprzedaży produktów turystycznych, badania marektingowe w turystyce, elementy otoczenia marketignowego, ćwiczenia: Marketingowa obsługa turystów, identyfikacja i korelacje potrzeb oraz motywów z podstawowmi rodzajami czynności, rynek turystyczny i jego potencjał, marketingowa struktura usług i procesu obsługi, świadczenie usług w sposób marketingowy, zarzadzanie marketingowe, marketing imprez turystycznych, zasady sporządzania kwestionariusza ankiety do badań marketingowych, praca nad kwestionariuszem ankiety
W cyklu 2013Z:
wiedza: wprowadzenie studentów w problematykę marketingu, uświadomienie potrzeby jego stosowania przez podmioty turystyczne i rekreacyjne, zapoznanie z założeniami marketingu usług turystyczno-rekreacyjnych, rodzajami badań marketingowych w turystyce ułatwiającymi podejmowanie decyzji marketingowych, podstawowymi problemami występującymi podczas badań oraz zasadami sporządzania narzędzi badawczych, przygotowanie do wystąpienia problemowego, dotyczącego zakresu i sposobu analiz studiów przypadków dotyczących marketingu podmiotów świadczących usługi turystyczne; umiejętności: identyfikacji i analizy istniejących metod marketingowych oraz ich praktycznego zastosowania w podmiotach działających w turystyce, określenia ich wad i zalet, analizy i oceny sytuacji podmiotów na rynku usług turystycznych, sporządzenia kwestionariusza ankiety do badań marketingowych, kompetencje społeczne: umiejętność wyszukiwania potrzebnych do analizy studiów przypadków informacji, wiązania teoretycznych zagadnień z praktyką, współpracy w grupie przy realizacji powierzonych zadań |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2013Z: | W cyklu 2009Z: | W cyklu 2010Z: | W cyklu 2012Z: |
Efekty kształcenia
EK1 definiuje pojęcia i wyjaśnia zagadnienia związane z marketingiem, w tym dotyczącym usług turystycznych T_W01
EK2 rozumie zagadnienia związane z zarządzaniem marketingowym, określa i opisuje jego elementy T_W05, T_W03
EK3 opisuje produkt turystyczny, jego cechy i elementy, politykę cen oraz kanały dystrybucji T_W01, T_W05
EK4 identyfikuje instrumenty marketingu, w tym w zakresie usług turystycznych, wyjaśnia istotę analizy empirycznej, określa kryteria segmentacji rynku i strategie marketingowe w odniesieniu do segmentów, wskazuje rodzaje i zasady badań marketingowych w turystyce T_W05, T_W17
EK5 analizuje wady i zalety istniejących instrumentów promocji i ich zastosowanie w branży turystycznej, T_U02, T_U08
EK6 na postawie zebranych informacji dokonuje marketingowej analizy rynku usług turystycznych (studium przypadku) T_U01, T_U06,T_U08, T_K01
EK7 przygotowuje narzędzie do badań marketingowych w podmiocie świadczącym usługi turystyczne T_U10
EK8 potrafi pracować w zespole T_K02
Kryteria oceniania
Wykład(15 godzin)/ Ćwiczenia (30 godzin) :Marketing w turystyce
System oceniania – ćwiczenia – dr Tadeusz Kowalewski, mgr Ewelina Muszyńska
Elementy oceny Punkty
KOLOKWIUM 30
REFERAT 20
CASE STUDY 10
AKTYWNOŚĆ 15
OBECNOŚĆ 5
Suma punktów (max) 80
Przelicznik uzyskanych w czasie semestru pkt na oceny
40 pkt – 48 pkt – dst
49 pkt – 56 pkt – dst+
57 pkt – 64 pkt – db
65 pkt – 72 pkt – db+
73 pkt – 80 pkt – bdb
System oceny zaliczenia wykładu – dr Tadeusz Kowalewski
Warunek 1: Pozytywna ocena z ćwiczeń (3-5)
Warunek 2: Zaliczenie kolokwium na ocenę pozytywną (3-5)
Kolokwium składać się będzie z 5 pytań otwartych (odpowiedzi opisowe) z zakresu treści programowych przedmiotu. Za każde pytań można uzyskać max 2 pkt. Skala ocen za pisemne zaliczenie:
Dst- 4-5 pkt
Dst+ 6 pkt
Db 7-8 pkt
Db+ 9 pkt
Bdb 10 pkt
Literatura
a) podstawowa:
1. Altkorn J., 2005, Marketing w turystyce, Wyd. PWN, Warszawa. 2.Chudoba T., 2011, Marketing w turystyce, CeDeWu. PL Wydawnictwo Fachowe, Warszawa
b) uzupełniająca:
1. Holloway J.C., Robinson C., 1997, Marketing w turystyce, PWE, Warszawa. 2. Briggs S., 1994, Marketing w turystyce, Wyd. PWN, Warszawa. 3. Dudkiewicz D., 2007, Marketing usług turystycznych, WSE, Warszawa. 4. Panasiuk A., 2006, Marketing usług turystycznych, Wyd. PWN, Warszawa. 5. Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 roku o suługach turystycznych, Dz.U. 2004, nr 223, poz. 2268.
W cyklu 2013Z:
Lit. podstawowa |