Semestr zimowy 2013/14
Semestr zimowy 2014/15
Semestr zimowy 2015/16
Semestr zimowy 2016/17
Semestr zimowy 2017/2018
Semestr zimowy 2018/2019
Semestr zimowy 2020/2021
Semestr zimowy 2023/2024
Marketing w turystyce TS03417
wiedza: wprowadzenie studentów w problematykę marketingu, uświadomienie potrzeby jego stosowania przez podmioty turystyczne i rekreacyjne, zapoznanie z założeniami marketingu usług turystyczno-rekreacyjnych, rodzajami badań marketingowych w turystyce ułatwiającymi podejmowanie decyzji marketingowych, podstawowymi problemami występującymi podczas badań oraz zasadami sporządzania narzędzi badawczych, przygotowanie do wystąpienia problemowego, dotyczącego zakresu i sposobu analiz studiów przypadków dotyczących marketingu podmiotów świadczących usługi turystyczne; umiejętności: identyfikacji i analizy istniejących metod marketingowych oraz ich praktycznego zastosowania w podmiotach działających w turystyce, określenia ich wad i zalet, analizy i oceny sytuacji podmiotów na rynku usług turystycznych, sporządzenia kwestionariusza ankiety do badań marketingowych, kompetencje społeczne: umiejętność wyszukiwania potrzebnych do analizy studiów przypadków informacji, wiązania teoretycznych zagadnień z praktyką, współpracy w grupie przy realizacji powierzonych zadań
E-learning
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2016Z: | W cyklu 2017Z: | W cyklu 2023Z: | W cyklu 2014Z: | W cyklu 2015Z: | W cyklu 2018Z: | W cyklu 2020Z: | W cyklu 2013Z: |
Efekty kształcenia
definiuje pojęcia i wyjaśnia zagadnienia związane z marketingiem, w tym dotyczącym usług turystycznych
rozumie zagadnienia związane z zarządzaniem marketingowym, określa i opisuje jego elementy
opisuje produkt turystyczny, jego cechy i elementy, politykę cen oraz kanały dystrybucji
identyfikuje instrumenty marketingu, w tym w zakresie usług turystycznych, wyjaśnia istotę analizy empirycznej, określa kryteria segmentacji rynku i strategie marketingowe w odniesieniu do segmentów, wskazuje rodzaje i zasady badań marketingowych w turystyce
analizuje wady i zalety istniejących instrumentów promocji i ich zastosowanie w branży turystycznej,
na postawie zebranych informacji dokonuje marketingowej analizy rynku usług turystycznych (studium przypadku)
przygotowuje narzędzie do badań marketingowych w podmiocie świadczącym usługi turystyczne
potrafi pracować w zespole
Kryteria oceniania
wykład - egzamin w formie pisemnej, ćwiczenia - kolokwium, wystąpienia problemowe, przygotowanie kwestionariusza ankiety
Literatura
Lit. podstawowa
1. Altkorn J., 2005, Marketing w turystyce, Wyd. PWN, Warszawa.
2.Chudoba T., 2011, Marketing w turystyce, CeDeWu. PL Wydawnictwo Fachowe, Warszawa
Lit. uzupełniająca
1. Holloway J.C., Robinson C., 1997, Marketing w turystyce, PWE, Warszawa. 2. Briggs S., 1994, Marketing w turystyce, Wyd. PWN, Warszawa. 3. Dudkiewicz D., 2007, Marketing usług turystycznych, WSE, Warszawa. 4. Panasiuk A., 2006, Marketing usług turystycznych, Wyd. PWN, Warszawa. 5. Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 roku o suługach turystycznych, Dz.U. 2004, nr 223, poz. 2268.