Semestr letni 2009/10
Semestr zimowy 2009/10
Semestr letni 2010/11
Semestr zimowy 2010/11
Produkt turystyczny TNU03069
Treści programowe:
WYKŁAD: Produktowe ujęcie rynku turystycznego. Potencjał do budowania produktu turystycznego. Badanie i ocena potencjału turystycznego. Struktura produktu turystycznego. Rodzaje produktów turystycznych. Cechy produktu turystycznego. Pakiet turystyczny. Produkt turystyczny typu obszar. Cena produktu turystycznego. Promocja i dystrybucja produktu turystycznego. Znaczenie kadry turystycznej w budowie i sprzedaży produktu turystycznego. Cykl życia produktu turystycznego. Zachowania konsumentów. Percepcja produktu turystycznego. Segmentacja rynku turystycznego
Planowanie produktu turystycznego. Marka produktu turystycznego. Zarządzanie produktem turystycznym.
ĆWICZENIA: Szczegółowe omówienie wybranych produktów turystycznych z różnych regionów Polski. Omówienie mocnych i słabych stron. Ocena uwarunkowań rozwoju produktów turystycznych.
Efekty kształcenia:
Umiejętność zaprogramowania rozwoju produktu turystycznego dla dowolnego obszaru.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Literatura
a) podstawowa:
M. Jalinik, R. Ziółkowski (red.), Produkty turystyczne. Kierunki rozwoju regionalnej gospodarki turystycznej. Politechnika Białostocka, Białystok 2008.
J. Kaczmarek, A. Stasiak, B. Włodarczyk, Produkt turystyczny. Pomysł, organizacja, zarządzanie. PWE, Warszawa 2005.
b) uzupełniająca:
M. Jalinik (red.), Konkurencyjność produktów turystycznych. Politechnika Białostocka, Białystok 2009.
A. Panasiuk (red.), Markowe produkty turystyczne. Wyd. US, Szczecin 2004.
A. Pawlicz, Promocja produktu turystycznego. Turystyka miejska. Difin, Warszawa 2008.