Semestr zimowy 2008/09
Semestr letni 2009/10
Przedsiębiorstwo turystyczne TNU02475
Treści programowe: Wykład - Etapy założenia przedsiębiorstwa turystycznego. Produkt turystyczny. Uwarunkowania rozwoju przedsiębiorstwa turystycznego. Proces innowacyjny w przedsiębiorstwie turystycznym. Zasoby ludzkie w przedsiębiorstwie turystycznym. Jakość a konkurencyjność. Procesy zarządzania w przedsiębiorstwie turystycznym. Otoczenie przedsiębiorstwa turystycznego. Unia Europejska a działalność gospodarcza w turystyce. Przedsiębiorstwa turystyczne na globalnym rynku. Tendencje rozwoju przedsiębiorstw turystycznych.
Ćwiczenia - Etapy złożenia przedsiębiorstwa turystycznego – praca w grupach. Projektowanie innowacji. Ubieganie się o dotację z funduszy strukturalnych UE na inwestycje i promocję w przedsiębiorstwie turystycznym – praca w grupach. Zasady sporządzania biznesplanów dla przedsiębiorstw turystycznych z woj. podlaskiego.
Efekty kształcenia: przyswojenie przez studentó wiedzy na temat przedsiębiorstw turystycznych
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Literatura
a) podstawowa: 1.E. Szymańska, Biura podróży na rynku usług turystycznych, Wydawnictwo Politechniki Białostockiej, Białystok, 2008.
2.Przedsiębiorstwo turystyczne, A. Rapacz (red.), Difin, Warszawa, 2007.
3.Przedsiębiorstwo turystyczne ujęcie statyczne i dynamiczne, G. Gołembski (red.), PWE, Warszawa, 2007.
b) uzupełniająca: 4. K. Wach, Jak założyć firmę w Unii Europejskiej, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2006.