Semestr letni 2008/09
Semestr letni 2009/10
Marketing usług turystycznych i rekreacyjnych TNU02059
Treści programowe:
1.Przedsiębiorstwa usługowe z uwzględnieniem przedsiębiorstw turystycznych i rekreacyjnych jako podmioty rynku
2. Usługa i jej własności oraz marketing usług. Znaczenie logiki usługowej dominacji w marketingu usług
3. Marketing relacji i lojalność klientów oraz spotkanie w usługach turystycznych i rekreacyjnych
4. Marketing mix w usługach turystycznych i rekreacyjnych
5. Produkt i oferta w usługach turystycznych i rekreacyjnych
6. Ewidencja otoczenia w usługach turystycznych i rekreacyjnych
7. Procesy w usługach turystycznych i rekreacyjnych
8. Cena i marketing miejsca w usługach turystycznych i rekreacyjnych
9. Promocja w usługach turystycznych i rekreacyjnych
10. Marketing wewnętrzny
11. Jakość i jej rola w usługowej ofercie rynkowej przedsiębiorstw turystycznych i rekreacyjnych
Efekty kształcenia:
Efektem kształcenia będzie realizacja celów opisanych wyżej, a w szczególności poznanie pełnego zakresu zagadnień przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Literatura
a) podstawowa:
1. Rogoziński K., Nowy marketing usług, AE w Poznaniu, Poznań 1998
2. Dudkiewicz D., Marketing usług turystycznych, ALMAMER Wyższa Szkoła Ekonomiczna, Warszawa 2009
3. Payne A., Marketing usług, PWE, Warszawa 1997
4. Sargeant Adrian, “Marketing Management for Nonprofit Organizations”, Oxford University Press, wyd. drugie, New York 2005
b) uzupełniająca:
1. Daszkowska M., Usługi – produkcja, rynek, marketing, PWN, Warszawa 1998
2. Szulce H., Struktury i strategie w handlu, PWE, Warszawa 1998
3. Styś A., Marketing Usług, PWE, Warszawa 2003