Semestr zimowy 2009/10
Semestr zimowy 2010/11
Semestr zimowy 2011/12
Semestr zimowy 2012/13
Semestr zimowy 2013/14
Podstawy marketingu PG5055
Treści programowe:
- geneza marketingu;definicja marketingu
- orientacje rynkowe
- otoczenie firmy
- zasady marketingu i prawa marketingu
- badania marketingowe
- segmentacja rynku
- cele i strategie marketingowe
- marketing mix
- planowanie kampanii reklamowej
Efekty kształcenia: identyfikacja i umiejętność wdrożenia podstawowych działań marketingowych w firmie
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Literatura
a) podstawowa:
1.Kotler Ph., Marketing, Wyd. pod red. B. Pilarczyk, H. Mruk, Dom Wydawniczy REBIS, Poznań 2005
2.Kotler Ph., Marketing. Podręcznik Europejski, PWE, Warszawa 2002
3.Kompendium wiedzy o marketingu, red: B. Pilarczyk, H. Mruk, PWN, Warszawa 2006
b) uzupełniająca:
1.Gilmore A., Usługi: marketing i zarządzanie, Warszawa 2006
2.Mitręga M., Marketing relacji: teoria i praktyka, CeDeWu, Warszawa 2005.
3.Skawińska E., (red.), Podstawy marketingu: kompendium, testy, zadania, analiza przypadków, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bankowej, Poznań 2005.
4. Zalejski J., Polityka promocji w przedsiębiorstwie, Wydawnictwo WSFiZ, Białystok 2001