Semestr letni 2009/10
Semestr letni 2010/11
Semestr letni 2011/12
Semestr letni 2012/13
Projektowanie plakatu 1, 1-b PG4013
Treści programowe:
Podstawowe pojęcia reklamy zewnętrznej. Dobieranie nośnika reklamy do tematu. Klasyfikacja plakatów. Aktualne trendy w projektowaniu. Serie plakatowe.
Efekty kształcenia:
Student rozróżnia nośniki reklamy zewnętrznej, stosuje różne techniki graficzne w plakacie, wykonuje kilka projektów do danego tematu, potrafi uzasadnić koncepcję swojego projektu, posiada podstawową wiedzę o klasyfikowaniu plakatów.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2012L: | W cyklu 2011L: | W cyklu 2010L: | W cyklu 2009L: |
Efekty kształcenia
student rozróżnia nośniki reklamy zewnętrznej
stosuje różne techniki graficzne w plakacie
wykonuje kilka projektów do danego tematu
potrafi uzasadnić koncepcję swojego projektu
posiada podstawową wiedzę o klasyfikowaniu plakatów
Kryteria oceniania
dyskusja nad projektami studenta
wykonanie projektów, obserwacja pracy na zajęciach
wykonanie i ocena projektów
dyskusja nad projektami studenta
Literatura
a) podstawowa:
1. David Bernstein: Billboard – sztuka otwartej przestrzeni. PWN, Warszawa 2005
2. Dariusz Kubuj: Outdoor. Reklama zewnetrzna w kontekscie historii i współczesnosci. Stroer Media, Warszawa 2006
3. 22 Międzynarodowe Biennale Plakatu Warszawa 2010. Muzeum Narodowe w Warszawie, Warszawa 2010
4. John Foster: New Masters of Poster Design: Poster Design for the Next Century. Rockport Publishers, Chiny, 2006
b) uzupełniająca:
1. 19 Międzynarodowe Biennale Plakatu Warszawa 2004. Muzeum Narodowe w Warszawie, Warszawa 2004
2. Krzysztof Dydo, Agnieszka Dydo: The Polish Poster of the 21 Century. Galeria Plakatu, Kraków, 2008
3. Maia Francisco: Sourcebook of Contemporary Graphic Design. HarperCollins, 2009