Grafika komputerowa MIBS04031
Treści programowe:
Wykład:
Przetwarzanie obrazów rzeczywistych w postać cyfrową. Cyfrowa obróbka obrazu. Obrazy wektorowe i bitmapowe – właściwości formatów graficznych. Obrazy binarne. Metody tworzenia obrazów kolorowych. Urządzenia do akwizycji obrazów rzeczywistych. Metody poprawy jakości obrazów cyfrowych. Psychologia przekazu medialnego. Animacja i wirtualna rzeczywistość. Wprowadzenie do grafiki trójwymiarowej. Realizm w grafice komputerowej–modele oświetlenia, tekstury.
Projektowanie:
Przetwarzanie obrazów rzeczywistych i analogowych na cyfrowe. Tworzenie optymalnych obrazów bitmapowych z wykorzystaniem mechanizmów kompresji. Retuszowanie i ulepszanie grafiki. Metody tworzenia obrazów wektorowych. Przekształcenia i operacje na obrazach wektorowych. Przetwarzanie grafiki z postaci wektorowej na bitmapową oraz bitmapowej na wektorową.
Efekty kształcenia:
Posiadanie umiejętności tworzenia i przetwarzania grafik w różnych formatach graficznych
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Literatura
a) podstawowa:
Dzierżek K., Sidun J.: CorelDRAW 9.0 PL w przykładach i zadaniach. Wydawnictwa PB. Białystok 2001.
Wojnar L., Kurzydłowski K., Szala J.: Praktyka analizy obrazu. Fotobit Design, Kraków, 2002.
Wojnar L., Majorek M.: Komputerowa analiza obrazu. Fotobit Design, Kraków, 1994.
b) uzupełniająca:
Fraser B., Murphy C., Bunting F.: Profesjonalne zarządzanie barwą. Helion 2008