Semestr letni 2010/11
Semestr letni 2011/12
Semestr letni 2012/13
Semestr letni 2013/14
Grafika reklamowa METS16004A
Treści programowe: Grafika reklamowa - pojęcia podstawowe.
Reklama internetowa. Zasady tworzenia kreacji reklamowych.
Obrazy wektorowe i bitmapowe – właściwości formatów graficznych. Metody tworzenia obrazów kolorowych.
Kodowanie, postrzeganie, reakcja i percepcja w odbiorze obrazu.
Sterowanie emocjami odbiorcy poprzez barwę. Psychologiczne oddziaływanie koloru. Zasady łączenia barw. Układy kolorystyczne w reklamowych projektach graficznych. Narzędzia internetowe do interaktywnego doboru kolorystyki.
Identyfikacja wizualna firmy (tożsamość wizualna firmy). Zasady tworzenia grafiki reklamowej elementów odpowiadających za identyfikację wizualną firmy.
Efekty kształcenia: student: poprawnie opisuje podstawowe pojęcia związane z grafiką reklamową, wymienia i klasyfikuje formy reklamy graficznej (kreacje reklamowe) tworzone na potrzeby identyfikacji wizualnej firmy, projektuje i opracowuje wybrane formy reklamy graficznej na potrzeby serwisów internetowych,
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student:
- poprawnie opisuje pojęcia związane z grafiką reklamową,
- wymienia i klasyfikuje formy reklamy graficznej (kreacje reklamowe) tworzone na potrzeby identyfikacji wizualnej firmy,
- projektuje wybrane formy reklamy graficznej (statyczne, dynamiczne) na potrzeby serwisów internetowych,
- opracowuje wybrane formy reklamy graficznej (statyczne, dynamiczne) na potrzeby serwisów internetowych zgodnie z opracowanym projektem,
potrafi pracować w zespole.
Kryteria oceniania
Wykład:
Pisemny egzamin końcowy.
4 pytania. Za poprawną odpowiedź na każde z pytań student otrzymuje 2 pkt.
Na ocenę dostateczną student powinien otrzymać min. 4pkt.
Zajęcia projektowe:
Ocena końcowa jest średnią ocen za:
a) monitorowany postęp w opracowywaniu poszczególnych elementów projektu,
b) pracę opisową + opracowane elementy graficzne,
c) prezentację multimedialną prezentującą opracowane elementy graficzne serwisu internetowego, graficzne kreacje reklamowe + jej obronę.
Sposób oddania projektu i jego ocena:
- część opisowa – wydruk + wersja elektroniczna, CD lub DVD ze wszystkimi plikami opracowanych elementów graficznych *.html, *.css itd.
WAŻNE:
Podstawą otrzymania oceny pozytywnej z zajęć projektowych jest sukcesywne oddawanie poszczególnych elementów projektu.
Literatura
a) podstawowa:
1. Bencewicz-Miazga A.: Grafika w biznesie. Logotypy, wizytówki, papier firmowy. Helion.,Gliwice, 2004.
2. Frankowski P.: Elementy graficzne na stronach WWW. Helion, Gliwice 2006.
3. Fraser B., Murphy C., Bunting F.: Profesjonalne zarządzanie barwą. Helion, Gliwice, 2008.
4. Zimek R. CorelDRAW X5 PL. Ćwiczenia praktyczne, Helion, Gliwice, 2010/12.
b) uzupełniająca:
1. Airey D.: Logo Design Love: Zaprojektuj genialny logotyp! Helion, Gliwice, 2010/07.
2. Bouton G. D.:CorelDRAW X5 The Official Guide. Mc-Gra-w-Hill, 2010.