Dydaktyka informatyki MEI7031N
Treści programowe:
Czym jest informatyka? Dlaczego edukacja informatyczna?. Fundamentalne idee informatyki. Informatyka jako technika automatycznego przetwarzania informacji: komputer jako narzędzie; od problemu do modelu i języka programowania; od języka programowania do rachowania za pomocą logiki wyrażonej w technice. Czym są zadania informatyczne i na czym polega ich rozwiązywanie? Precyzowanie celów i treści dydaktyki informatyki na przykładach: reprezentacji informacji; modelowania danych i bazy danych; modelowania stanów; modelowania funkcjonalnego; modelowania obiektowego. Planowanie i przeprowadzanie nauczania informatyki. Kompetencje nauczyciela informatyki.
Efekty kształcenia:
Umiejętności i kompetencje wieloaspektowego (metatechnicznego) projektowania i realizowania procesów kształcenia i systemów nauczania-uczenia się informatyki jako techniki komputerowej
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Literatura
a) podstawowa:
Gawrysiak M.: Edukacja metatechniczna. Wprowadzenie do celów i treści kształcenia ogólnotechnicznego. Wydawnictwo Politechniki Radomskiej 1998, www.pbc.biaman.pl
Gawrysiak M.: Analiza systemowa urządzenia mechatronicznego. Wydawnictwo Politechniki Białostockiej 2008, www.pbc.biaman.pl
Gawrysiak M.: Robot jako system komputerowy. www.pbc.biaman.pl
b) uzupełniająca:
Hasła dydaktyczne i informatyczne w Wikipedii; linki w tych hasłach.