Semestr letni 2009/10
Programowanie obiektowe MAT2204
Treści programowe:
- pojęcie klasy i obiektu
- wyodrębnienie klas z opisu słownego problemu
- składowe klasy (konstruktory, destruktory, metody, pola), składowe statyczne
- tworzenie i usuwanie obiektów
- hermetyzacja i podział klasy na interfejs i implementację
- techniki wielokrotnego wykorzystania klas: kompozycja i dziedziczenie
- polimorfizm
- klasy wewnętrzne
- obsługa sytuacji wyjątkowych: wyjątki
- moduły parametryzowane typem
Efekty kształcenia:
Student powinien umieć wykorzystać elementy programowania obiektowego w praktyce, projektując, pisząc i analizując zorientowane obiektowo programy w 2 językach: C++ i Java/C#
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Literatura
a) podstawowa:
1. Bruce Eckel, Thinking in Java
2. Bruce Eckel, Thinking in C++
3. Język C#: msdn.microsoft.com
b) uzupełniająca:
1. Bjorne Stroustroup, Język C++