Semestr zimowy 2014/15
Semestr zimowy 2015/16
Semestr zimowy 2016/17
Programowanie obiektowe LN03098
Treści programowe:
1. Wprowadzenie do programowania obiektowego, podstawowe pojęcia.
2. Podstawy programowania obiektowego w Javie, typy proste i złożone.
3. Ochrona danych poprzez kapsułkowanie
4. Tworzenie, inicjalizacja i usuwanie obiektów
5. Dziedziczenie i polimorfizm
6. Pakiety w języku Java
7. Interfejsy
8. Wyjątki
9. Wątki
10. Graficzny interfejs użytkownika, pakiet swing języka Java
E-learning
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Efektem uczenia ma być nabycie umiejętności algorytmizowania i kodowania w języku Java prostych zadań z uwzględnieniem paradygmatów programowania obiektowego.
Kryteria oceniania
Oceniana będzie umiejętność korzystania z edytora i środowiska uruchamiania programów Eclipse, formułowania algorytmu rozwiązania zadania z uwzględnieniem paradygmatów programowania obiektowego, kodowania algorytmu w języku Java oraz dokumentowania wykonywanego programu.
Literatura
1. Thinking in Java. Edycja polska - Bruce Eckel, Helion, Data wydania: 2006/09
2.H. Schildt, Java. Przewodnik dla początkujących, wyd. V, Helion, 2012
3. L. Lemay, R. Candenhead, Java 2 dla każdego. Helion, 2001
4. T. Rudny, Programowanie strukturalne i obiektowe: podręcznik do nauki zawodu technik informatyk, wyd. II, Helion, 2012
Literatura uzupełniajaca
1. J. Bloch, Java Efektywne programowanie, wyd. II, Helion, 2009