Semestr zimowy 2008/09
Semestr zimowy 2009/10
Semestr zimowy 2010/11
Marketing KS01087
Treści programowe:
1. Istota marketingu
Funkcje rynku. Pojęcie marketingu. Zasady i prawa marketingu. Orientacje rynkowe. Otoczenie marketingowe firmy. Cechy polityki marketingowej przedsiębiorstwa.
2. Cele marketingu. Strategie marketingowe i marketing mix.
3. Badania marketingowe.
4. Segmentacja rynku.
4. Program marketingowy.
Polityka rozwijania produktu i programu. Czynniki wpływające na kształtowanie cen. Polityka dystrybucji. Polityka komunikacji.
5. Współczesne trendy w marketingu
Efekty kształcenia:
zdobycie przez studentów podstawowej wiedzy z zakresu marketingu, jak też zdobycie umiejętności wykorzystania jej w praktyce.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Literatura
a) podstawowa:
1.Kotler Ph., Marketing, Wyd. pod red. B. Pilarczyk, H. Mruk, Dom Wydawniczy REBIS, Poznań 2005
2.Kotler Ph., Marketing. Podręcznik Europejski, PWE, Warszawa 2002.
b) uzupełniająca:
1.Nowacka A., Nowacki R., Podstawy marketingu, Difin, Warszawa 2004.
2.Kompendium wiedzy o marketingu, red: B. Pilarczyk, H. Mruk, PWN, Warszawa 2006