Semestr zimowy 2009/10
Semestr zimowy 2010/11
Semestr zimowy 2011/12
Programowanie obiektowe KN05098
Treści programowe:
1. Pojęcie klasy, pojęcie obiektu. Filary obiektowości: Hermetyzacja, Dziedziczenie, Polimorfizm.
2. Rozpoznawanie obiektów. Dziedziczenie i kompozycja - diagramy klas UML.
3. Typy wartościowe i referencyjne w C#. Definiowanie klas w C#.
4. Kopiowanie obiektów. Dziedziczenie i kompozycja - tworzenie złożonych obiektów w C#.
5. Polimorfizm. Klasy abstrakcyjne i interfejsy.
6. Wybrane wzorce projektowe: Obserwator, Strategia, Adapter.
7. Wybrane zasady projektowania obiektowego: zasada Open Close, zasada Barbary Liskov (LSP), zasada pojedynczej odpowiedzialności, zasada odwracania zależności
Efekty kształcenia:
Zdolność analizowania problemów świata rzeczywistego i modelowania ich przy użyciu rozwiązań obiektowych.
Implementowanie modeli obiektowych w języku C#.
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2009Z: | W cyklu 2010Z: | W cyklu 2011Z: |
Literatura
a) podstawowa:
Thinking in Java. Edycja polska - Bruce Eckel, Helion, Data wydania: 2006/09
core C# i .NET - Stephen C. Perry, Helion, Data wydania: 2006/06
b) uzupełniająca:
Refaktoryzacja do wzorców projektowych - Joshua Kerievsky, Helion, Data wydania: 2005/10
UML w kropelce, wersja 2.0 - Martin Fowler, LTP Oficyna Wydawnicza, Data wydania: 2005/10