Rzeczywistość wirtualna (p. obieralny) I36017I
Kategoria tematyczna przedmiotu - multimedia i inzynieria komputerowa
Wprowadzenie do rzeczywistości wirtualnej, historia, zastosowanie, architektura/komponenty systemów VR.
Podstawy grafiki wektorowej, modelowanie grafiki 3D.
Renderowanie grafiki 3D, modele oświetlenia, cieniowanie, teksturowanie (na przykładzie OpenGL).
Wizualizacja światów wirtualnych, techniki renderowania terenu, wody, efektów atmosferycznych, itp.
Podstawy animacji w grafice 3D
Programowanie rzeczywistości wirtualnej w aplikacjach on-line, architektury sieciowe
Przegląd specjalizowanych języków modelowania rzeczywistości wirtualnej, VRML, Web3D (X3D).
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Literatura
a) podstawowa:
Foley et al.: Computer Graphics
OpenGL Reference Manual
OpenGL Programming Guide
b) uzupełniająca:
G.C. Burdea & P. Coiffet.: Virtual Reality Technology, John Wiley & Sons, Inc. 2003
Bowman et al.: 3D User Interfaces: Theory and Practice
Allen Sherrod: Game Graphics Programming
Brutzman, Daly: X3D: Extensible 3D Graphics for Web
H. Nguyen (Ed.): GPU Gems 3, Addison Wesley, 2007