Zarządzanie i marketing w przedsiębiorstwach elektroenergetycznych ES2B201151
Treści programowe:Prawo energetyczne. Zarządzanie i kierowanie przedsiębiorstwem energetycznym i elektrotechnicznym w warunkach gospodarki rynkowej. Rola operatora systemu. Planowanie strategiczne, zdefiniowanie celów strategicznych, budżetowanie, planowanie finansowe, biznes - plany. Wskaźniki i ocena przedsiębiorstwa energetycznego i elektrotechnicznego. Zarys teorii podejmowania decyzji finansowych. Aspekty formalno - prawne organizacji gospodarczych, kodeks handlowy. Instytucje kontrolno-regulacyjne i ich rola w funkcjonowaniu przemysłów infrastrukturalnych. Marketing w przedsiębiorstwie energetycznym działającym na konkurencyjnym rynku energii. Opracowanie typowego biznes planu przedsiębiorstwa energetycznego i elektrotechnicznego działającego w warunkach rynkowych w Polsce.
Efekty kształcenia:
Podstawowa wiedza w zakresie rynku produkcji energii i przemysłu elektrotechnicznego w Polsce, prawa energetycznego oraz ekonomii i zarządzania energetyką.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Literatura
a) podstawowa:
1.Sierpińska M.,Jachna T.: Ocena przedsiębiorstwa według standardów światowych.PWN W-wa 2007,
2.Skrzypek J., Filar E.: Biznes plan, Warszawa : Poltext, 2006
3.Ilic M., Galiana F.,Fink L.: Power System Restructuring: Engineering and Economics, Kluwer Academic Publishers, 1998
4.Murrey B.: Electricity Markets Investment Performance and Analysis, McGraw Hill, 1998.
b) uzupełniająca:
1. Garbusiewicz W.: Podstawy analizy finansowej.PWE W-wa 2005
2. Barrie M.:Electricity Markets - Investment Performance and Analysis. John Wiley & Sons 1998