Przedmiot plastyczny do wyboru 2: działania przestrzenne AWMP2115
Stworzenie przestrzeni environment posługując się prostymi materiałami (np. papier, folia, itp.) o zróżnicowanych charakterze, w zależności od prowadzonej grupy. Wykorzystanie technologii multimedialnych, dobór technik oświetleniowych. Praca z aranżacją przestrzeni w skali 1:1.
Rodzaj przedmiotu
Efekty kształcenia
Student:
- dysponuje szerokim spektrum wiedzy o przestrzennych
działaniach interdyscyplinarnych
- posługuje się współczesnymi technologiami multimedialnymi
- dobiera odpowiednie techniki oświetleniowe
- opracowuje zagadnienia programowe w zespole
- przygotowuje dokumentację multimedialną zrealizowanego
zadania (np. prezentacja, video)
- potrafi dokonać zmiany znaczeniowej
- ocenia jakość wykonanej pracy
Kryteria oceniania
Ocena dostateczna:
- student osiąga w/w efekty kształcenia
Ocena dostateczna plus:
- student spełnia kryteria na ocenę dostateczną oraz przejawia inicjatywę w poszukiwaniach
Ocena dobra:
- student spełnia kryteria na ocenę dostateczną plus i wykazuje nowatorstwo w poszukiwanych rozwiązaniach
Ocena dobra plus:
- student spełnia kryteria na ocenę dobrą i wykazuje dążenie do doskonalenia technik warsztatowych
Ocena bardzo dobra:
- student spełnia kryteria na ocenę dobrą plus i sprawnie posługuje się technikami warsztatowymi
Sposoby weryfikacji:
rozmowa z prowadzącym, realizacja obiektu, przegląd prac, przygotowanie dokumentacji,
Literatura
Literatura podstawowa:
S.E. Rasmussen, Odczuwanie architektury , 1962, wyd. polskie 1999;
Ch. Norberg–Schulz, Bycie, przestrzeń i architektura , 1971, wyd. polskie 1999;
E. Gombrich, Sztuka i złudzenie , PIW, 1981;
L.A. Žadova, Poszukiwania i eksperymenty , Wydawn. Artyst. i Film. W-wa 1982;
W. Kandynsky, Punkt, linia a płaszczyzna , PIW 1986;
opracowania dotyczące sztuki i architektury bizantyjskiej, orientalnej i ludowej; katalogi materiałowe.
Literatura uzupełniająca:
M. Tribe, New Media Art , 2004, Taschen;
R. Schechner, Performatyka. Wstęp, 2006, Instytut im. Jerzego Grotowskiego;