Semestr zimowy 2019/2020
Semestr zimowy 2020/2021
Semestr zimowy 2021/2022
Semestr zimowy 2022/2023
Semestr letni 2023/2024
Semestr letni 2024/2025
Przedmiot plastyczny do wyboru 2: działania przestrzenne AWMP2113
Odkrywanie pierwotnego sensu i znaczenia zastanej przestrzeni przez zaproponowanie syntetycznego działania. Ingerencja w zastaną przestrzeń otwartą przez syntezę jej charakteru i znaczenia przy wykorzystaniu prostych materiałów (np. papieru, folii itp.) o zróżnicowanym charakterze, w zależności od prowadzonej grupy. Wykorzystanie technologii multimedialnych, dobór technik oświetleniowych. Praca z aranżacją przestrzeni w skali 1:1.
E-learning
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023L: | W cyklu 2022Z: | W cyklu 2020Z: | W cyklu 2021Z: | W cyklu 2019Z: |
Efekty kształcenia
Student:
- dysponuje szerokim spektrum wiedzy o przestrzennych działaniach interdyscyplinarnych
- posługuje się współczesnymi technologiami multimedialnymi
- dobiera odpowiednie techniki oświetleniowe
- opracowuje zagadnienia programowe w zespole
- przygotowuje dokumentację multimedialną zrealizowanego zadania (np. prezentacja, video)
- ocenia jakość wykonanej pracy
Kryteria oceniania
Forma zaliczenia
Prezentacja idei w formie projektu ukazującego kluczowe aspekty proponowanego rozwiązania, z uwzględnieniem opisu przyjętych rozwiązań formalnych i technicznych.
Ocena dostateczna:
- student osiąga w/w efekty kształcenia
Ocena dostateczna plus:
- student spełnia kryteria na ocenę dostateczną oraz przejawia inicjatywę w poszukiwaniach
Ocena dobra:
- student spełnia kryteria na ocenę dostateczną plus i wykazuje nowatorstwo w poszukiwanych rozwiązaniach
Ocena dobra plus:
- student spełnia kryteria na ocenę dobrą i wykazuje dążenie do doskonalenia technik warsztatowych
Ocena bardzo dobra:
- student spełnia kryteria na ocenę dobrą plus i sprawnie posługuje się technikami warsztatowymi
Sposoby weryfikacji:
rozmowa z prowadzącym, realizacja tematu, przegląd prac, przygotowanie dokumentacji,
Literatura
Literatura podstawowa:
1. Arnheim R., Sztuka i percepcja wzrokowa, Wydawnictwo Oficyna, Łódź 2014.
2. Zumthor P., Myślenie architekturą, Wydawnictwo Karakter, Kraków 2010.
3. Pallasmaa J., Oczy skóry: architektura i zmysły, Wyd: Fundacja Instytut Architektury, Kraków 2012.
4. Pallasmaa J., Myśląca dłoń: egzystencjalna i ucieleśniona mądrość w architekturze, Wyd: Fundacja Instytut Architektury, Kraków 2015.
5. Rasmussen S.E., Odczuwanie architektury, 1962, wyd. polskie Murator, Warszawa 1999.
6. Norberg–Schulz Ch., Bycie, przestrzeń i architektura, 1971, wyd. polskie Murator, Warszawa 1999.
7. Gombrich E., Sztuka i złudzenie, PIW, Warszawa 1981.
Literatura uzupełniająca:
1. Tribe M., New Media Art, Taschen, 2004.
2. Schechner R., Performatyka. Wstęp, Instytut im. Jerzego Grotowskiego, Wrocław, 2006.
3. Žadova L.A., Poszukiwania i eksperymenty, Wydawn. Artyst. i Film. Warszawa 1982.
4. Kandynsky W., Punkt, linia a płaszczyzna, PIW, Warszawa 1986.