Przedmiot plastyczny do wyboru 1- działania przestrzenne 2 AWM1114
1.) Nauczenie podstawowych możliwości łączenia różnych warsztatów i technologii cyfrowych w celu uzyskania spójnego przekazu artystycznego w zakresie kreacji w przestrzeni. Działania obejmują obszary przestrzeni realnej jak i wirtualnej takie jak: film cyfrowy – animacja 2D, 3D, prezentacja filmu jako – multiprojekcja, mapping, video-art, VJ' ing performance, wykorzystujące możliwości multimediów oraz interaktywność komputerów i urządzeń technicznych.
2. Nauczenie przygotowania i wykonania scenopisu oraz animatyki dla potrzeb realizacji-produkcji szeroko pojętego dzieła multimedialnego oraz filmu cyfrowego.
3.) Podstawy teorii, estetyki i technologii sztuki filmu eksperymentalnego, animacji filmowej oraz kreacji multimedialnej.
4.) Zasady przygotowania scenopisu, animatyki oraz ustnej eksplikacji w zakresie kreacji dzieła multimedialnego.
5.) Podstawy rejestracji obrazu cyfrowego w zakresie dzieła filmowego: aparat i kamera cyfrowa - /zdjęcia poklatkowe, skanowanie, przechwytywanie obrazu cyfrowego on Live/.
6.) Podstawy przetwarzania obrazu cyfrowego i montażu w zakresie dzieła multimedialnego: /edycja filmowa NLE/.
7.) Podstawy realizacji i prezentacji dzieła multimedialnego w aspekcie audio-wizualnej synchronizacji: a.) film i animacja - /video clip, animacja autorska, film reklamowy, czołówka filmowa/, b.)
Kreacja autorskiego dzieła filmowego z zastosowaniem elementów kreacji przestrzeni cyfrowymi technikami multiprojekcji.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student:
1.) Dostrzega i różnicuje umiejętności warsztatowe z pokrewnych dyscyplin artystycznych.
2.) Zna publikacje przedstawiające rozwój dyscyplin artystycznych
3.) Dostrzega postęp technologiczny w szeroko rozumianej sztuce multimedialnej.
4.) Dostrzega złożoność twórczego procesu od koncepcji do realizacji dzieła artystycznego.
5.) Umie tworzyć i realizować własne koncepcje artystyczne lub projektowe dysponując umiejętnościami potrzebnymi do ich wyrażania.
6.) Umie świadomie posługiwać się narzędziami warsztatu artystycznego lub projektowego w wybranych obszarach działalności audio-wizualnej
7.) Posiada umiejętności kreatywnego poruszania się w środowisku cyfrowym.
8.) Jest zdolny do kreatywnego wykorzystania wyobraźni oraz własnej emocjonalności w procesie twórczym
Kryteria oceniania
1. Prezentacja krótkiej formy filmowej oraz scenopisu-animatyki wraz z ustną eksplikacją koncepcji oraz znajomości procesu realizacji.
2. Uczestniczenie w prowadzonych zajęciach praktycznych oraz w konsultacjach realizowanego projektu.
Ocena 3 - Prezentacja zawierająca niekompletne elementy podanego tematu do realizacji - bez pogłębionego poszukiwania jego rozwiązań.
Ocena 4 - Prezentacja zawierająca zasadnicze elementy realizacji zawarte w temacie , oraz ukazująca potencjalne możliwości
świadomego dokończenia pracy.
Ocena 5 - Prezentacja zawierająca wyraźne poszerzenie zasadniczych elementów realizacji zawartych w temacie, wraz z indywidualnym i oryginalnym podejściem do kreatywnego poruszania się w cyfrowym środowisku kreacji multimedialnej w przestrzeni.
Literatura
Kurs tworzenia storyboardów. Giuseppe Cristiano,Wydawnictwo A.B.E, Warszawa 2008.
Obrazy I Rzeczy /Film między mediami, Andrzej Gwóźdź, Uniwersitas2007
Film, wideo, multimedia. Sztuka ruchomego obrazu w erze elektronicznej, Kluszczyński R.W. , Instytut
Kultury, Warszawa 1999.
Film - Sztuka Wielkiej Awangardy, R. W. Kluszczyński . PWN, Warszawa-Łódź 1990.
Społeczeństwo informacyjne. Cyberkultura. Sztuka multimediów, Ryszard W.Kluszczyński, Kraków 2002
Doświadczenia audiowizualne. O mediach w kulturze współczesnej, Maryla Hopfinger, Sic, Warszawa 2003
Multimedia: u progu XXI wieku, Steinbrink B.,Robomatic, Wrocław 1993.
Piękno w sieci, estetyka a nowe media, Wilkoszewska K., Universitas, Kraków 1999.
Elektroniczne obrazoświaty. Między sztuką a technologią, Zawojski P., Wydawnictwo Szumacher, Kielce
2000.
Język nowych mediów, Manovich L., (przeł. P. Cypryański), Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne,
www.iotacenter.org, www.visual-media.be, www.medienkustnetz.de, www.ubu.com,
www.europafilmtreasures.eu, www.centerforvisualmusic.org, www.doctorhugo.org,