Przedmiot plastyczny do wyboru 1- działania przestrzenne 1 AWM1113
Stworzenie przestrzeni environment posługując się prostymi materiałami (np. papier, folia, itp.) o zróżnicowanych charakterze, w zależności od prowadzonej grupy. Wykorzystanie technologii multimedialnych, dobór technik oświetleniowych. Praca z aranżacją przestrzeni w skali 1:1.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student:
- dysponuje szerokim spektrum wiedzy o przestrzennych działaniach interdyscyplinarnych
- posługuje się współczesnymi technologiami multimedialnymi
- dobiera odpowiednie techniki oświetleniowe
- opracowuje zagadnienia programowe w zespole
- przygotowuje dokumentację multimedialną zrealizowanego zadania (np. prezentacja, video)
- potrafi dokonać zmiany znaczeniowej
- ocenia jakość wykonanej pracy
Kryteria oceniania
Ocena dostateczna:
- student osiąga w/w efekty kształcenia
Ocena dobra:
- student spełnia kryteria na ocenę dostateczną i wykazuje nowatorstwo w poszukiwanych rozwiązaniach
Ocena bardzo dobra:
- student spełnia kryteria na ocenę dobrą i przygotowuje projekt o wysokich walorach artystycznych
Sposoby weryfikacji:
rozmowa z prowadzącym, realizacja obiektu, realizacja dokumentacji wykonanego zadania
Literatura
Literatura podstawowa:
S.E. Rasmussen, Odczuwanie architektury, 1962, wyd. polskie 1999;
Ch. Norberg – Shulc, Bycie, przestrzeń i architektura, 1971, wyd. polskie 1999;
E. Gombrich, Sztuka i złudzenie, PIW, 1981;
A. śadowa, Poszukiwania i eksperymenty, Wydawn. Artyst. i Film. W-wa 1982;
W. Kandynsky, Punkt, linia a płaszczyzna, PIW 1986;
opracowania dotyczące sztuki i architektury bizantyjskiej, orientalnej i ludowej;
katalogi materiałowe.
Literatura uzupełniająca:
M. Tribe, New Media Art, 2004, Taschen;
R. Schechner, Performatyka. Wstęp, 2006, Instytut im. Jerzego Grotowskiego;