Semestr letni 2019/2020
Semestr letni 2020/2021
Semestr letni 2021/2022
Semestr letni 2022/23
Semestr letni 2023/2024
Semestr letni 2024/2025
Modelowanie w-2 AWIP6112
Stworzenie dwóch kompozycji płaskich w postaci reliefu opartego na zasadzie wynikania pozytyw - negatyw.
Układ kompozycyjny powinien sugerować w sposób iluzyjny pojęcie narożnika lub kąta.
Trójdzielny podział płaszczyzny o wymiarach 35 x 35 cm wzbogacony o różny charakter faktury poszczególnych jego części powinien stworzyć jak najdalej iluzję poczucia wnętrza lub zewnętrza. Operując fakturą poszczególnych części należy zwrócić uwagę na sposób w jaki światło odbija się lub gaśnie w zależności od rodzaju i charakteru faktury. Elementem warunkującym jest powstanie dwóch przeciwstawnych sytuacji wizualnych w oparciu o odlew gipsowy i jego negatyw.
Technika wykonania:
- przygotowanie modelu w plastelinie lub w innym materiale po uprzednim wyborze charakteru użytej faktury
- odlew gipsowy z modelu
- odlew negatywu z wcześniej wykonanego odlewu gipsowego
Efektem końcowym powinny być dwie prace o tym samym formacie wykonane z gipsu metodą sztukatorską. O jakości i poziomie osiągniętego rezultatu wykonanego zadania jest uzyskanie jak największego kontrastu. Poczucia wypukłości w pierwszym przypadku i wklęsłości w drugim. Wszystkie zabiegi powinny opierać się tylko i wyłącznie na odpowiednim wykorzystaniu faktury na płaszczyźnie. Niedopuszczalnym jest wykorzystanie efektu rzeźby półpełnej.
E-learning
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023L: | W cyklu 2019L: | W cyklu 2021L: | W cyklu 2020L: | W cyklu 2022L: |
Efekty kształcenia
EU1 zna zasady kompozycji (otwartej, zamkniętej, dynamicznej,
statycznej) K_W01
EU2 dysponuje szerokim spektrum wiedzy o rodzajach powierzchni
wynikających z charakteru materiału K_W09
EU3 tworzy układ kompozycyjny w oparciu o zasady
perspektywicznego przedstawiania przestrzeni K_U04
EU4 sprawnie posługuje się technologią sztukatorską K_U09, K_U21
EU5 opracowuje zagadnienia programowe w zespole K_U17
EU6 potrafi dokonać zmiany znaczeniowej K_U23
EU7 ocenia jakość wykonanej pracy K_K05
EU8 zna zasady kompozycji (otwartej, zamkniętej, dynamicznej,
statycznej) K_W01
Kryteria oceniania
EU1 rozmowa z prowadzącym Ps
EU2 rozmowa z prowadzącym i korekty Ps
EU3 realizacja obiektu i korekta z prowadzącym Ps
EU4 realizacja obiektu i korekta z prowadzącym Ps
EU5 realizacja obiektu i korekta z prowadzącym Ps
EU6 realizacja obiektu i korekta z prowadzącym Ps
EU7 rozmowa z prowadzącym, przegląd prac Ps
EU8 rozmowa z prowadzącym Ps
Ocena realizacji tematu pod względem jakości formalnych i ideowych.
Literatura
1. Rasmussen S.E., Odczuwanie architektury, 1962, wyd. polskie Karakter, Kraków 2015.
2. Norberg–Schulz Ch., Bycie, przestrzeń i architektura, 1971, wyd. polskie MURATOR 2000.
3. Gombrich E., Sztuka i złudzenie, PIW, Warszawa 1981.
4. Žadova L.A., Poszukiwania i eksperymenty, WAiF, Warszawa 1982.
5. Kandynsky W., Punkt, linia a płaszczyzna, PIW Warszawa 1986.