Semestr zimowy 2010/11
Semestr zimowy 2011/12
Semestr zimowy 2012/13
Projektowanie architektury wnętrz 2-obiekty użyteczności publ. 2-b AWII2006
Treści programowe: Projekt wnętrz obiektu użyteczności publicznej o charakterze urzędowym, np. Bank, ZUS, Poczta, Urząd Skarbowy, NFZ - strefa bezpośredniej obsługi petenta. Rozwiązywanie przestrzeni wnętrza ze szczególnym uwzględnieniem atmosfery wizualnej (włączając w to informację wizualną) w połączeniu z komfortem funkcjonalnym. Ergonomiczność stanowisk pracy. Przestrzeń kontaktu z klientem – dystans społeczny i osobisty. Formy zachowań w zależności od dostępnej przestrzeni i dystansu. Rozwiązania funkcjonalne, kolorystyczne, oświetleniowe, materiałowe, a także propozycje elementów wyposażenia zaczerpniętych z gotowych wzorów lub będących autorską koncepcyjną propozycją studenta.
Efekty kształcenia: Student nabiera umiejętności w:
- rozwiązywaniu problemów funkcjonalnych z uwzględnieniem przepisów zawartych w Prawie Budowlanym;
- opracowywaniu ergonomicznych stanowisk pracy, punktów obsługi klienta oraz miejsc odpoczynku;
- wyborze optymalnych rozwiązań materiałowych z uwzględnieniem ich walorów estetycznych i użytkowych;
- tworzeniu zróżnicowanych nastrojów w obrębie różnorodnych przestrzeni połączonych w jeden układ funkcjonalny.
W cyklu 2012Z:
Projekt fragmentu wnętrz przestrzeni użyteczności publicznej w istniejącym obiekcie o charakterze zabytkowym lub współczesnym. Na wybranym podkładzie architektonicznym zaprojektuj wnętrze następujących przestrzeni obiektów użyteczności publicznej (do wyboru): Założenia projektowe: Zakres opracowania: |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2010Z: | W cyklu 2012Z: |
Efekty kształcenia
Student potrafi:
- rozplanować złożone układy funkcjonalne;
- tworzyć optymalne rozwiązania wynikające z zależności pomiędzy wizją, projektem i realiami realizacyjnymi;
- prezentować ofertę o wysokim stopniu trudności;
- wykorzystywać w sposób twórczy poznane inspiracje projektowe z poszanowaniem praw autorskich innych twórców;
- wykazać się samodzielnością w podejmowaniu decyzji projektowych;
- w czytelny i atrakcyjny sposób przekazać swoją wizję
Kryteria oceniania
Ocena projektu kursowego poprzedzona oceną bądź ocenami przejściowymi, które odzwierciedlają stopień zaawansowania i poziom projektowy pracy.
Projekt musi być kompletny. Poziom przekazu ma być zrozumiały i czytelny, tak aby projekt można było odczytać bez obecności i tłumaczenia autora. Proponowane rozwiązania projektowe powinny być zgodne z przepisami oraz zasadami ergonomii. Wyższe oceny (od 4.0) uzależnione są od stopnia kreatywności, wrażliwości artystycznej i wizualnej strony prezentacji projektu.
Literatura
a) podstawowa:
1.Bańka, A.: Architektura psychologicznej przestrzeni życia.Behawioralne podstawy projektowania. Gemini – Print, Poznań 1999.
2.Gedliczka, A.: Atlas miar człowieka. CIOP, Warszawa 2001.
3.Hall, E. T.: Ukryty wymiar, Wydawnictwo Muza, Warszawa 1997.
4.Wieczorek, Z: Organizacja stanowiska pracy pracownika administracyjno-biurowego, Wiedza i Praktyka, Warszawa, 2011
5.Zamora, F.: Kolor we wnętrzu, Arkady, Warszawa 2010.
6.van Meel, J: Planning Office Spaces: a practical guide for managers and designers, Laurence King Publishing, 2010
b) uzupełniająca:
1. Czarnecki, Jan: Projektowanie obiektów bankowych, Politechnika Śląska, Gliwice, 2005
2. Guidot, R.: Design 1940-1990. Wzornictwo i projektowanie. Arkady, Warszawa, 1998;
3. Lorenc, M.W., Mazurek, S.: Wykorzystać kamień, Studio Jasa, 2007
4. Osiecka, E.: Materiały budowlane. Kamień – ceramika – szkło, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2003
5. Prace w drewnie, Arkady, Warszawa, 2010
W cyklu 2012Z:
zgodna z ogólnym opisem przedmiotu |
Uwagi
W cyklu 2012Z:
Forma oddania projektu: |