Semestr letni 2013/14
Rzeźba II: Kompozycja plenerowa (Przedmiot do wyboru V) AK1440A
Opanowanie sposobów plastycznego i przestrzennego wyrażania rzeżbiarsko-architektonicznej materii, nauka umiejętnego stosowania jedności zasad w architekturze i rzeźbie. Interpretacje form i przestrzeni w ich wzajemnych relacjach kontrastów, strukturach, skalach oraz dozowanej ekspresji. Wykonywanie własnych projektów - modeli form przestrzennych małej architektury.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Definiuje kierunki w rzeźbie i twórczo wykorzystuje je w pracy własnej. Potrafi dobrać i zaadoptować odpowiednie formy przestrzenne do projektowanego kontekstu . Potrafi zilustrować i zinterpretować przestrzeń krajobrazu z wykorzystaniem form rzeźbiarskich. Posiada umiejętność zastosowania odpowiedniego materiału (kamień, metal, beton itp.) do projektowanych form rzeźbiarskich. Ilustruje własne propozycje projektowe w sposób czytelny i jednoznaczny.
Kryteria oceniania
Ocena semestralna wynika z ocen za zrealizowane projekty, modele oraz za wypracowanie umiejętności manualnych przy tworzeniu form przestrzennych. Skala ocen od 2 do 5
Literatura
1)Tatarkiewicz Wł., Dzieje sześciu pojęć, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006; 2) Sztuka świata, Tom1- 10, pod redakcją naukową Włodarczyka W., Wydawnictwo Arkady, Warszawa 1996; 3) Osęka A .,Współczesna Rzeźba Polska, Wydawnictwo Arkady, Warszawa 1977; 4) Kotula A., Krakowski P., Malarstwo, rzeźba, architektura, PWN, Warszawa 1972; 5) Krakowski P .,o sztuce nowej i najnowszej, PWN, Warszawa 1984.1) Grabowski L.,Kształt i tworzywo,Wydawnictwo Literackie, Kraków 1969; 2) Trzebiński J., Twórczość i struktura pojęć, PWN, Warszawa 1981; 3) Duvignaud J.,socjologia sztuki, PWN, Warszawa 1970; 4) Malraux A., La Metauorphose Dieux L'Irreel, Edition Gallimard, Paris 1977;