Semestr zimowy 2016/17
Malarstwo AK1380
Zastosowanie technik malarskich w architekturze krajobrazu w oparciu o:
1. Kompozycje abstrakcyjne uwzględniające bogactwo palety barw.
2. Studium martwej natury powiązane z działaniem koloru w celu odwzorowania widzianej rzeczywistości.
3. Studium z natury pejzażu - realistyczne odwzorowanie przestrzeni (pejzaż przestrzeń malarska).
Realizacje malarskie na papierze w technice wodnej, suchej i mieszanej.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student:
1.Definiuje określone techniki w malarstwie.
2. Ma świadomość roli koloru w prezentacji kompozycyjnej projektu. Poznaje paletę barw.
3. Wykorzystuje poznane techniki malarskie w projektowaniu.
4. Potrafi posługiwać się gamą kolorystyczną. Operuje głębią kolorystyczną w organizacji kompozycji obrazu. Stosuje barwy zimne, ciepłe, neutralne.
5. Rozróżnia techniki malarskie oraz potrafi nimi eksperymentować (akwarela, gwasz, pastel)
6. Potrafi dobrać kolor do projektów architektury krajobrazu w tym tworzyć relacje perspektywistyczne i aksonometryczne
7. Potrafi zinterpretować i osądzić dzieło malarskie
Kryteria oceniania
Ocena prac malarskich w skali 2-5.
Ocenie podlega:
1. kompozycja płaszczyzny.
2. układ geometryczny przedstawienia ( perspektywa)
3. relacje barwne.
5. umiejętności realistycznego odwzorowania rzeczywistości.
Kryterium oceny 3,0-3,5 obejmuje:
- zakomponowanie martwej natury na arkuszu B2. Kompozycja ma uwzględnić równoważne rozłożenie elementów martwej natury.
- podstawowa umiejętność kładzenia plam barwnych
- podstawowa umiejętność namalowania obiektów w perspektywie.
Kryterium oceny 4,0-4,5:
- zakomponowanie martwej natury na arkuszu B2. Kompozycja ma uwzględnić równoważne rozłożenie elementów martwej natury.
- podstawowa umiejętność kładzenia plam barwnych
- umiejętność mieszania i łączenia barw
- rozpoznawanie tonacji ciepłej, zimnej
- umiejętność namalowania obiektów w perspektywie.
Kryterium ocen 5.0:
- umiejętność kładzenia plam barwnych z wykorzystaniem gam kolorystycznych
- stosowanie waloru
- rozpoznawanie tonacji ciepłej, zimnej
- świadome wykorzystywanie właściwości narzędzi malarskich
- umiejętność namalowania obiektów w perspektywie
- Rozróżnia techniki malarskie oraz potrafi nimi eksperymentować
Literatura
1) Osęka A.,Mitologie Artysty, PIW, Warszawa 1978; 2) Osęka A.,Mitologie Artysty, PIW, Warszawa 1978; 3) Osowski S.,U podstaw estetyki, PWN, Warsawa 1966; 4) Smith R.,Tajemnice warsztatu artysty: malarstwo, rysunek, grafika artystyczna, narzędzia, techniki, materiały, MUZA, Warszawa 1997;5) Farthing S., Sztuka. Od malarstwa jaskiniowego do sztuki publicznej, Muza SA, Warszawa 2011;