Summer Semester 2012/13
Summer Semester 2013/14
Summer Semester 2014/15
Winter Semester 2015/16
Summer Semester 2015/16
Summer Semester 2016/17
Summer Semester 2017/18
Summer Semester 2018/19
Summer Semester 2019/20
Summer Semester 2020/21
Summer Semester 2021/22
Summer Semester 2022/23
Internet Based Business Applications in Tourism TS02413
Course content: 1) The importance of information and information systems development Gosp. tourism, 2) search engines, comparison sites; 3) Travel news - domestic and international, 4) Travel news Podlaskie 5) travel agents on the Internet, 6) e-mail correspondence in tourism promotional activities, 7) for the creation of pages internet in the tourism industry, 8) tourist promotion, advertising, online advertising campaigns; 9) Web 2.0: the impact of the new generation of network marketing travel.
Learning outcomes: acquire the skills to: 1) creating and searching databases, tourist sites, 2) develop an effective e-marketing campaigns, 3) the use of modern Internet tools (including the area of Web 2.0) in promotional activities. Understanding the basic principles of effective creation of tourist sites.
(in Polish) E-learning
(in Polish) Rodzaj przedmiotu
Course coordinators
Term 2013L: | Term 2015L: | Term 2017L: | Term 2016L: | Term 2020L: | Term 2019L: | Term 2018L: | Term 2021L: | Term 2014L: | Term 2022L: |
Bibliography
a) basic references:
1.Hofmokl, J, Internet jako nowe dobro wspólne, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa, 2009.
2.Frąckiewicz, E., Marketing internetowy, Wydaw. Naukowe PWN, Warszawa, 2006.
3.Michałowski K., Ziółkowski R.: Zarządzanie turystyką. Białystok: Wydawnictwo PB 2002.
4.Merski J.: Informacja turystyczna. Warszawa: WSE 2002.
5.Michałowski K. [red]: Informacja i promocja w turystyce. Białystok: Wydawnictwo PB 2001.
b) supplementary references:
1.Middleton V.T.C., Marketing in travel and tourism, Elsevier, Amsterdam, 2009.
2.Danowski, B., Pozycjonowanie i optymalizacja stron WWW: jak to się robi, Helion, Gliwice, 2007.
3.T. Frontczak, Marketing internetowy w wyszukiwarkach, Helion, Gliwice, 2006.
4. H. Füchsel, Korespondencja w firmie, czyli, jak piszesz, tak cię widzą, Wyd. Poltext, Warszawa, 2006.
5.Panasiuk A. [red]: Sektor turystyczny w społeczeństwie informacyjnym. Szczecin: Uniwersytet Szczeciński 2001.