Summer Semester 2008/09
Summer Semester 2009/10
Summer Semester 2010/11
Summer Semester 2011/12
Summer Semester 2012/13
Basics of Marketing LN02076
Course content:
- marketing genesis; definition of marketing
- market orientations
- business environment
- principles and marketing rights
- market segmentation
- aims and marketing strategies
- marketing mix
Learning outcomes:ability to identify and implement basic marketing company
(in Polish) Rodzaj przedmiotu
Course coordinators
Term 2012L: | Term 2011L: | Term 2010L: | Term 2009L: |
Bibliography
a) basic references:
1.Kotler Ph., Marketing, Wyd. pod red. B. Pilarczyk, H. Mruk, Dom Wydawniczy REBIS, Poznań 2005
2.Kotler Ph., Marketing. Podręcznik Europejski, PWE, Warszawa 2002
3.Kompendium wiedzy o marketingu, red: B. Pilarczyk, H. Mruk, PWN, Warszawa 2006
b) supplementary references:
1.Gilmore A., Usługi: marketing i zarządzanie, Warszawa 2006
2.Mitręga M., Marketing relacji: teoria i praktyka, CeDeWu, Warszawa 2005.
3.Skawińska E., (red.), Podstawy marketingu: kompendium, testy, zadania, analiza przypadków, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bankowej, Poznań 2005.